torsdag 26. september 2013

Monotypi



I denne oppgaven har vi laget monotypi. Vi skulle ta et bilde der personen lagde en grimase, skrive det ut og så trykke det ved å legge utskriften under en glassplate og male skyggene.


 Dette var bildet jeg valgte.

 Jeg tok det i svart/hvitt og redigerte slik at skyggene kom bedre frem.

 Så speilvendte jeg bildet i photoshop, slik at det ferdige trykket ble trykket riktig vei.

 Jeg skrev ut bildet og la det under en glassplate, og begynte å male med svart maling der jeg så at skyggene var.

 Da jeg var ferdig å male, la jeg på et ark og rullet over slik at malingen skulle feste seg godt til arket.

 Slik ble resultatet etter første trykk.

Da jeg skulle trykke igjen, måtte jeg først male over litt med svart ettersom at denne malingen tørker veldig fort. Jeg ville også ha litt farger på, og malte derfor røde lepper og litt blått i øynene. Jeg malte senere også litt gult i håret.

Til sammen trykket jeg 4 trykk, og dette ble mine to beste. Personlig likte jeg best den med farger, fordi det ga mer liv i bildet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar