torsdag 7. november 2013

Monotypi plakat

Tidligere hadde vi en oppgave om monotypi, du kan lese om den HER. Vi fikk nå en oppgave om å bruke vårt endelige trykk fra monotypien og lage en plakat ut av den i Photoshop.

Her ser du resultatet mitt. Jeg ville prøve å få inn skriften "Monotypi" i bildet, uten at det skulle se rotete ut. Jeg fant da ut av ved mitt bilde, ville skriften fungere best hvis den var horisontal. Dermed skrev jeg "Monotypi" og prøvde meg frem for å finne ut hvor på bildet det ville fungere best. Jeg fant ut at hvis jeg brukte munnen som en "O", kunne jeg plassere skriften horisontalt med munnen. For at munnen skulle ligne mer på en "O" forandret jeg litt på formen slik at den ble rundere. Hvis ikke kunne det blitt vanskelig for personer som aldri har hørt om ordet "Monotypi" før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar