torsdag 23. januar 2014

Fotografer

Jeg skal skrive fortelle litt om Victor Boullet og Yann Arthus-Berthrand. Først skal jeg legge til hver sin link om fotografene fra sider jeg synest forteller om fotografene på en god måte. Så skal jeg vise noen av bildene til fotografene, og si litt om hvordan de er kjent for i forhold til fotografering.



Victor Boullet
Link om fotograf HER



Victor Boullet skifter stadig på teknikken og måten han tar bildene på. Derfor har han veldig varierte bilder i forhold til tid, sted og motiv.

Jeg likte ikke så godt denne fotografen. Jeg synes at mye av det han han fotograferte var unødvendig og lite kreativt. Kvaliteten på bildene var heller ikke så gode, og det er i grunnen noe alle kunne fått til. Samtidig kan det hende at grunnen til at han fotograferer slik er for å vekke oppsikt, og dermed skape en reaksjon hos publikum. Hvis jeg skal velge et av fotografiene over som jeg likte best, så er det det overst til høyre. Dette viser et realistisk bilde av en kvinne som er skadet. Kanskje hun har blitt utsatt for vold, kanskje i hjemmet eller offentlig? Dette gjør at vi prøver å finne en årsak, en grunn til at hun er slik. Dermed gjør det bildet mer interessant.


Yann Arthus-Bertrand
Fotografen's privatside HER!



Yann Arthus-Bertrand er en av Frankrikes mest kjente fotografer, og er mest kjent for sine bilder fra bildeserien The earth from above. Alle disse bildene er tatt ovenfra, fra enten helikopter eller fly. Han har reist jorda rundt og tatt bilder av de aller fleste land, også i Norge.

Jeg liker veldig godt måten denne fotografen tar bildene på. Jeg synest de er spennende og fine, og ubevisst prøver man å finne kjente motiv i de abstrakte formene fra naturen. Bildene er klare, og fargene fine, så jeg hadde absolutt likt å hatt et av disse på veggen i stuen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar