torsdag 29. mai 2014

Indesign: Plakatoppgave


Oppgaven gikk ut på å lage en reklameplakat i Indesign av en artist fra Bergenfest. Plakaten skulle inneholde minimum tre logoer, overskrift, tekst og et eller flere bilder. Det var viktig at bildene hadde god nok oppløsning og hadde godkjent rettighet til å brukes. Eksempel på sider som har slike lovlige bilder er: http://commons.wikimedia.org/ og https://www.flickr.com/. På flickr er det mulig begrense søket ved å trykke på "advenced search" og hake av på "Only search within Creative Commons-licensed content".

Jeg lagde en plakat for artisten "Passenger". Jeg søkte litt etter artisten, og fant et album av han som heter "Holes". Ettersom det ikke var noen spesielt gode bilder av artisten som hadde godkjente rettigheter, fant jeg et bilde av en gutt som ser gjennom en osteskive med hull. Hullene ble da en metafor for "holes". Jeg synest dette ga et spennende uttrykk, og i tillegg åpnes det opp for ulike tolkninger.

Logoene kunne gjerne vært litt mindre, og boksen rundt overskriften skulle hatt litt mer luft over "Passenger". Ellers er jeg fornøyd med resultatet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar